Egyszerre több új modellen dolgoznak Maranellóban, így évente két újdonság is jut a következő három esztendőre.
A szokatlanul heves fejlesztési tempót részben a kényszer szülte. Nem szeretnék már sokáig halogatni a 612 Scaglietti utódjának bemutatását, ugyanakkor ki kell egészíteni az új 458-as kínálatot legalább két fontos változattal, és az Enzo által üresen hagyott hely sem maradhat betöltetlen örökké, így már hozzáláttak egy új, kis szériás szupersportkocsi fejlesztésének is. Így a következő néhány évben teljesen felfrissül a választék, amely már öt modellből áll majd.
Az első feladat persze a 458-as kínálat kiteljesítése. Már jövőre érkezik a nyitott Spyder, 2013-ra pedig elkészül a Scuderia változat is, amely könnyebbnek, erősebbnek és gyorsabbnak ígérkezik, mint közvetlen elődje. A kínálat sportosabbik fele azonban 2012-ben is bővül, méghozzá rögtön két autóval. Ekkor érkezik ugyanis az F40, az F50 és az Enzo utódja, egy néhány száz példányban készülő típus, amely a Ferrari aktuális csúcstechnikáját hordozza magában. Az Enzóból 2002 és 2004 között mintegy 400 példány készült, és nagyjából ugyanennyit gyártanak az utódból is. Emellett két év múlva jön az F152 kódjelű típus is, amelyet az 599 GTB-ből fejlesztenek ki, és valószínűleg hasonló viszonyban lesz a jelenlegi típussal, mint a Maranello sorozat korai 550-esei és kései 575-ösei.
A Ferrari nemrég kétfele osztotta a kínálatot, de a kényelemorientált vonalat sem hanyagolják el. A 612 Scaglietti lassan hétéves lesz, így lassan elérkezik az idő a cserére. Az F151 jelzésű típus várhatóan 2011-re készül el, és egyes feltételezések szerint ez lesz a Ferrari első hibrid hajtású szériamodellje. Sokkal többet nem is tudunk az autóról, bár elődjéhez hasonlóan ez is inkább a kényelmes, gyors közúti utazásról szól majd, mint a versenypályán való élvezkedésről. A komfort-Ferrarik másik képviselője, a California még elég új, így a leváltása nem időszerű, de ebből is készül egy új kivitel, amelyet egyelőre California M néven ismerünk.
Az olasz gyártó még mindig a sportkocsigyártás csúcsát jelenti, de ha azt akarják, hogy ez így is maradjon, diktálniuk kell a tempót. Márpedig az utóbbi években az Aston Martin, a Lamborghini és a Porsche is élénkebb ritmusban fejleszt, nem is beszélve a kevésbé neves, de erősebb, esetleg olcsóbb konkurensekről, amelyek szintén rontják az üzletet.