A Toyota új, gyorsreagálású elemző központot hozott létre az Egyesült Államokban, hogy azonnal tudjon válaszolni a járműveinek akaratlan gyorsulásával kapcsolatos esetleges panaszokra - közölte a japán autógyár amerikai képviselete.
A SMART központ feladata az lesz, hogy 24 órán belül reagáljon a panaszokra, a helyszínen kivizsgálja és elemezze a gyár által Amerikában forgalmazott Toyota, Lexus és Scion márkájú járművekkel kapcsolatos gondokat.
A mintegy 200 mérnökből, szakértőből és technikusból álló csapat a kaliforniai Torrance-ből szoros kapcsolatban fog állni a Toyota és Lexus márkakereskedésekkel.
A Toyota közölte: a SMART csak egy lépés abban a törekvésben, hogy még magasabb szintre emelje autói minőségét.
A hét elején vált ismertté, hogy a Toyota kifizeti az amerikai kormány által kiszabott rekord összegű, 16,4 millió dolláros bírságot. Ray LaHood, az amerikai közlekedési miniszter azt mondta, a Toyota törvényt sértett, mivel nem tájékoztatta időben a szövetségi hatóságokat a gázpedál beragadásával kapcsolatos meghibásodási problémákról. A Toyota a bírság kifizetése ellenére tagadja, hogy megsértette az amerikai törvényeket, és közölte, nem próbálta meg eltitkolni a gázpedál meghibásodási lehetőségét.
A Toyota január óta 2,3 millió autót hívott vissza az Egyesült Államokban a gázpedálgondok miatt. A szakértői vélemények továbbra is megoszlanak a nem akaratlagos gyorsulások okát illetően. A cég mechanikai hibát emleget, tagadja, hogy az elektronika a ludas a meghibásodásokban. Ez ügyben kiterjedt vizsgálatokat indítottak az Egyesült Államokban, az amerikai űrkutatási hivatal, a NASA szakembereinek bevonásával.