Az A3-as karosszériáját házasítják össze a TT RS öthengeres turbómotorjával. A végeredmény a legerősebb sportkompakt a piacon.
Az Audi S3 a maga 265 lóerejével sokáig az élmezőnyben tanyázott a sportos, csapott hátú modellek között, de az utóbbi években megerősödött a konkurencia. A Ford Focus RS 305, a BMW 135i 306 lóerőt kínál, sőt, házon belül is akad már erősebb konkurens, a Golf R 270 lóerővel. Az Audi azonban már készül a válasszal: az RS3 erősebb lesz a legtöbb konkurensénél a maga 340 lóerejével és 450 Nm-ével, ugyanis a TT RS 2,5 literes öthengeresét kapja meg, természetesen összkerékhajtással és opcionálisan villámgyors duplakuplungos váltóval.
A tesztelés már folyik, bár a prototípuson csak néhány apróság árulkodik: hatalmas felnik, mögöttük óriási féktárcsákkal, a szokásosnál nagyobb első légbeömlők és porig ültetett futómű. Annyi azért így is egyértelmű, hogy sokkal szélsőségesebb modellről van szó az S3-asnál, olyan paraméterekkel, amelyek már-már a köznapi használhatóságot veszélyeztetik.
Korábban olyan hírek is szárnyra kaptak, amelyek szerint már 2009 őszén be kellett volna mutatnia az Audinak az RS3-ast, de erre nem került sor. Most az őszi Párizsi Autószalonra teszik a Premier várható időpontját, de biztosra nyilvánvalóan ezt sem vehetjük. Annyi viszont egyértelmű, hogy az Audi már az utolsó simításokat végzi az autón – legalábbis erre utalnak a nyilvános, nappali tesztek –, azaz számíthatunk rá, hogy egy éven belül a bemutatót is megtartják.