Eddig csak csepegtették az információkat egy durvább változatról, de most már hivatalos: R8 GT néven elkészült a minden eddiginél könnyebb és gyorsabb utcai középmotoros Audi.
Mindössze 333 darabot fognak gyártani a CSL BMW-k mintájára lekönnyített és izmosított Audiból. A 100 kilós súlycsökkentést számos alkatrész átdolgozásával érték el: nem csak vékonyabb szélvédőt, polikarbonát hátsó ablakokat és alumínium helyett szénszálas műanyag elemeket kapott a GT, de vékonyabb szőnyeget, motorszigetelést, és könnyebb kipufogórendszert is. A célközönséget szem előtt tartva a kényelmi extrákat azonban nem törölték a felszereltségi listáról - a klímáról, az elektromos ablakemelőről és a hangrendszerről nem kell lemondania a leendő tulajdonosnak.
A súly-lóerő arány másik tényezőjét is módosították: az 5,2 literes V10 teljesítménye a motorelektronika átdolgozásával 560 lóerőre nőtt. Ezzel 3,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra az 1525 kilós szupersportkocsi, és 320-ra nőtt a végsebessége. Ránézésre alig lehet megkülönböztetni a GT-t a normál változatoktól, néhány karbonszálas díszítésről, a piros féknyergekről, a merev hátsó szárnyról és az új felnikről lehet felismerni a legdurvább R8-ast. Viszont állítható magasságú, menetes futóművet és manuálisan szabályozható ESP-t kapott műszaki csomagként az erősebb motor mellé, ami feltehetően még élvezetesebbé teszi a középmotoros műszer terelgetését.
Aki szeretne megkaparintani egyet a limitált sorozatból, legalább 193 ezer eurót, vagyis mintegy ötvenmillió forintot kell kipengetnie, de hasznos extrákkal, például a bukócsövet, négypontos övet, tűzoltó berendezést és áramtalanítót tartalmazó race-csomaggal még feljebb srófolható az ár.