Fabia és Roomster Greenline, másodszor

2010.05.08. 06:09

Eddig is voltak ilyen nevű Skodák, de ezek az újak még hatékonyabbak. Tessék elhinni.

Zavarba ejtő helyzet, amikor két, messze nem azonos autónak ugyanaz a neve, és még külsőre is alig különböznek egymástól, de most épp ez történt a Skodánál. A szupertakarékos Fabia/Roomster Greenline változatok továbbfejlesztése lényegében egybe esik a széria felújításával, de van annyi fejlődés, ami indokolna valamilyen megkülönböztetést.

A trükkök persze a régiek – hosszú áttételű váltó, stop-start rendszer, kis ellenállású gumiabroncs, ültetett futómű és rücskök nélküli fenéklemez – és ugyanolyan hatékonyak, mint eddig, csakhogy időközben elkészült a Volkswagen csoport eddigi legjobb kisdízele, és ez minden szempontból felülmúlja az elődjét. Az 1,2 literes, 75 lóerős közös nyomócsöves háromhengeres takarékosabb és erősebb az előző Greenline-okban használt 1,4 literes, 70 lóerős PD-TDI-nél.

A Fabiában az új motor 3,4 literes átlagfogyasztást produkál 100 km-en, vegyes ciklusban, míg a Roomsterben elnyel 4,2 litert is, és mindkét autónak bőven 100 g/km alá csökkent a szén-dioxid-kibocsátása: a Fabiáé 89, a Roomsteré 95 g/km. Mindez persze csak néhány deci és gramm változás az elődök adataihoz képest, amely már eleve igen étvágytalannak bizonyult, de az eltérés – más motor, olcsóbb üzemeltethetőség – mégsem lényegtelen.

Ahonnan mégis felismerhető az újabb változat, az a szögletesebb hűtőmaszk: a modellfrissítés utáni Greenline változatok már mind az új, fejlettebb dízellel érkeznek.