Magyar egyetemisták napelemes autója ment a legtovább
A napelemes járművek kategóriájában feltétel volt az idén, hogy a célba érkező járművek pozitív energiamérleggel, azaz az induláshoz képest több energiával fejezzék be a versenyt. A feladatot legjobban a győri Széchenyi István Egyetem SZEnergy nevű csapata teljesítette.
A SZEvolution car, a csapat százharmincnyolc kilogrammos napelemes autója kedden esett át a technikai ellenőrzésen. Mivel rossz idő közeledett, ezek a járművek már a verseny első napján, szerdán rajthoz állhattak. A péntek délután visszatért napsütés végül a győrieknek kedvezett – így már harmadik éve hozhatták haza az első helyezést.
A gazdaságos energiafelhasználáson alapuló versenyen huszonkét európai és afrikai ország kétszáztizenhárom csapata mérhette össze tudását nyolc üzemanyag- vagy energiatípus szerinti kategóriában. A szervezők szerint mintegy háromezer diák jelentkezett a futamokra – nagy részük saját maga épített járművekkel.
A Shell Eco-Marathon Europe verseny célja egy olyan jármű megtervezése, megalkotása és vezetése, amely a legkisebb üzemanyag-felhasználás és károsanyag-kibocsátás mellett jut el a legmesszebbre. A versenyzőknek nem sebességrekordok megdöntése, vagy a célvonal elsőként történő átlépése a céljuk, hanem az, hogy adott távolságon a lehető legkisebb üzemanyag-fogyasztást érjék el.
Magyarországot három csapat képviselte; az Óbudai Egyetem és a győri Széchenyi István Egyetem mellett idén a Kecskeméti Főiskola is saját járművel és csapattal vett részt. A kecskemétiek benzines, az óbudaiak pedig etanollal hajtott autóval indultak.
A nantes-i Polyjoule nevű francia csapatnak egy liter üzemanyaggal 4 414 kilométert sikerült megtennie. A gallok a svájci versenyzők ötéves világrekordját adták át a múltnak. A svájciak egy liter üzemanyaggal 3 836 kilométert tettek meg anno.
A versenyt szervező Németországnak sem volt oka szégyenre, a hazai versenyzők 2 795 kilométerre jutottak egy literrel a klettwitzi Lausitzring versenypályán.