Land Rover, fronthajtással?
A márka eddigi története során még nem készített kétkerék-hajtású autót, de ez a hagyomány rövidesen végleg a múltba veszhet. Az LRX néven emlegetett háromajtós, kompakt szabadidő-autó olcsóbb változatai ugyanis elsőkerék-hajtásúak lesznek.
Ha a Land Rovertől különösnek is tűnhet, a kétkerék-hajtású SUV-ra szükség van, hiszen az erőátvitel nagyobbik részének elhagyásával sokkal olcsóbb lehet a gyártás. A vevők egy jelentős része pedig egyáltalán nem fogja hiányolni a terepjáró képességeket, hiszen nemhogy földutakon, de még komolyabb hóban is alig használják szabadidő-autójukat. Ugyanakkor a Land Rover és a vásárlók számára egyaránt lényeges szempont lehet, hogy a fronthajtású modell fogyasztása sokkal hatékonyabban csökkenthető, mint az összkerékhajtású kiviteleké.
A pletykák szerint az LRX a Freelander műszaki alapjaira épül, és az alapváltozatába 2,2 literes, 185 lóerős Peugeot dízelmotor kerül majd, egyszerű, hatsebességes manuális váltóval. Ezzel az összeállítással állítólag 130 g/km körüli szén-dioxid-kibocsátást érhetnek el, legalább 10-15 grammal kevesebbet, mint az azonos felépítésű, de négykérék-hajtású kivitel esetében. Az árkülönbség sem elhanyagolható: becslések szerint akár 5000 fontot – valamivel több, mint 1,5 millió forintot – spórolhat majd, aki lemond az összkerékhajtásról.
Az LRX várhatóan már az ősz folyamán bemutatkozik, és a gyártó reményei szerint visszafogott árával, városban is használható méreteivel, illetve fiatalos formavilágával jelentősen növelheti majd a Land Rover márka eladásait, ezen keresztül pedig a működés nyereségességét.