Nincs többé másodhegedűs-szerep: Stuttgartban előállították azt a 911-est, amely nyers erőben is utolérte az olasz konkurenciát.
Eddig úgy nézett ki, hogy a Porsche mindig egy lépéssel a Ferrari és a Lamborghini mögött van a nagy számháborúban, ami évtizedek óta zajlik a sportkocsigyártók között. Nem valószínű, hogy bárki kihasználná, vagy akár csak megérezné a teljesítménybeli különbséget mondjuk egy 530 lóerős Porsche 911 S Turbo és egy 620 lóerős Ferrari 599 GTB között – egyébként is, ezen a szinten sokkal többet nyom a latba az autó karaktere a valós vezetési élmény megítélésében –, de a vásárlókat mégis befolyásolják a számok. Talán ennek köszönhető, hogy most a Porsche előállt egy olyan 911-essel, amely katalógusadat-halmazként sem marad el a konkurenciától.
A GT2 RS a 911-es sorozat eddigi csúcspontjának tekinthető. 3,6 literes, hathengeres boxermotorjából 620 lóerőt csiholtak ki a Porsche mérnökei, két, 1,6 baros csúcsnyomást előállító Borg Warner turbó segítségével. Emellett könnyítettek is az autón, így üresen 1370 kilogrammot nyom, 70-nel kevesebbet, mint a normál GT2-es. A motorhoz hatsebességes, manuális váltó kapcsolódik – ez a Getrag gyártmánya – és persze az önzáró differenciálmű sem maradhatott ki a hajtásrendszerből. Az autó stabilitásának megőrzése érdekében persze más részleteket is módosítottak, 10 mm-rel magasabb hátsó légterelőt, alacsonyabbra nyúló első spoilert és szélesebb nyomtávú első futóművet kapott a farmotoros sportkocsi.
A nyers dinamikai adatokból is sejthető, milyen kevés ellenfele lehet a csúcs-911-esnek, ha értő kezekbe kerül: 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, 9,8 alatt 200-ra és 28,9 másodperccel az indulás után már 300-zal száguldhat, aki elég bátor. A végsebesség 330 km/h, de ez már tényleg csak szép elmélet: a német autópályán is ritka az olyan pillanat, amikor van elegendő hely a kipróbálására. Sokkal beszédesebb adat lehet a Nürburgring Nordschelifén mért 7 perc 18 másodperces köridő, ami azt jelzi, hogy a GT2 RS nem csak egyenes vonalban lélegzetelállítóan gyors, de kanyarodni is nagyon tud.
Ilyen autója persze csak néhány szerencsés Porsche-rajongónak lesz, és nem csak 237 578 eurós ára miatt: összességében 500 példányt készítenek belőle, és nem tartjuk valószínűnek, hogy egy is a gyártó nyakán maradna. A forgalmazást csak szeptemberben kezdik, sőt, élőben is csak augusztus végén mutatják meg az autót a közönségnek, méghozzá elég szokatlan helyszínen, Moszkvában.