Nyolcasba kapcsol az Audi
A sebességi fokozatokat eddig csak a legnagyobb luxusautókban szaporították gátlástalanul, de az Audi új frontot nyit: az ősztől kisebb szedánjaikban és kupéikban is megjelenik a ZF nyolcsebességese.
Eddig csak az A8-as és a Q7-es kapta meg az új automatát, amellyel az Audi ezen a téren utolérte a Lexust és lehagyta a Mercedest, de úgy néz ki, a szuperkomplikált technika nem csak a legdrágább személyautók privilégiuma. Ősztől beszerelik az A4-es, az A5-ös és a Q5-ös típusokba is, igaz, kizárólag a kétliteres, turbós négyhengeres TFSI benzinmotorral párban. Az ígéretek szerint ezzel a megoldással érezhető fogyasztáscsökkenést tudnak elérni a korábbi, hatfokozatú automata váltóhoz képest, és a működés is gyorsabb lehet – főként a korszerűbb vezérlésnek köszönhetően –, viszont a szerkezet tömör építésének köszönhetően így sem lesz nagyobb vagy nehezebb, mint az Audi korábbi automatája.
Mindez Európában persze kevésbé lényeges, mint Észak-Amerikában vagy éppen Ázsiában: mifelénk inkább a dízelváltozatok mennek az Audikból, és ha már automata, a vevők inkább DSG-t választanak, amely mechanikus szerkezet lévén hatékonyabb és gyorsabb is, mint a hidrodinamikus automaták. Az Egyesült Államokban és Kínában azonban igen népszerűek a hagyományos automata váltók.