SM, de nem szado-mazo
Igazából a Citroën lenne az, aki múltja alapján a legvagányabb retroautókat gyárthatná. Mégis kihagyják ezt a magas labdát a szériamodelleknél, és a múltidézés helyett mindig új ötletekkel jönnek elő. Van, amikor balul sül el a koncepció, de hogy időnként remek autók születnek így, arra a legjobb példa az új DS3. Most az egyszer mégis a múlt felé fordulnak a franciák, és az SM negyvenedik születésnapja alkalmából tanulmányautót készítenek a Párizsi Autószalonra.
Szigorúan titkos a készülődés, így csak spekulációként tekinthetünk Mark Stehrenberger rajzára. Kétségtelen, hogy arányait és megjelenésének meghatározó elemeit tekintve félreismerhetetlenül SM-utánérzésről van szó, amely az aktuális Citroën-design részletmegoldásait implantátumként hordja. A hatalmas hópehely felnikhez hasonló megtalálható a Citroën katalógusaiban, a DS3 cápafoga torzítva ugyan, de ott csillog a lökhárító szélein – egyedül a fényszóró sikerült kicsit Honda Insight-osra.
1970-ben a Maserati-motor jelentette a technológia élvonalát, ma viszont hibridhajtás nélkül elavultnak számít egy luxusautó. Állítólag egy V6-os dízelt terveztek a hosszú motorháztető alá, amely hatfokozatú automata váltón keresztül hajtaná az első kerekeket, a két villanymotort pedig a hátsó tengelynél helyeznék el. Ezek teljesítménye egyenként 15 kW, viszont 400 Nm nyomatékkal járulnának hozzá a kupé gyorsításához. 250 km/h végsebességet és 6,5 literes átlagfogyasztást adnak meg gyári adatként.
Szépek ezek a számok, de formatervnek valami ütősebbre számítunk a Citroëntől. Reméljük, hamarosan dobnak egy csontot kiszivárogtatott rajzok formájában a tervezők, és nem kell őszig várnunk a valós tanulmányautóra.