Kémfotókon a Volkswagen Passat
Az ősszel már meg is érkezik a VW következő családi szedánja, de eddig egész hatékonyan rejtegették – mi legalábbis először látunk róla kémfotókat.
A tesztelés közben lefotózott prototípus furcsa álcázást kapott: valamiféle műbőr huzatba bujtatták az orrát és a farrészét, viszont középen nem is próbálták takargatni. Az az érzésünk, lényegében egy ugyanolyan, nagyon mélyreható modellfrissítés előtt áll a típus, mint amilyet 2001-ben végeztek a hosszmotoros elődön, azaz az alapstruktúrán nem változtatnak, viszont a részletek alapos átdolgozásával megpróbálják elhitetni, hogy új típussal van dolgunk. A változtatások egy része kiszámítható, akkor is, ha most még nem láthatjuk: a hűtőmaszkot alighanem itt is a Scirocco-fazonra igazítják, akár a Golf, a Polo, a Touareg vagy a Sharan esetében tették a közelmúltban, és valószínű, hogy számos részletet átvesznek az alapvetően a jelenlegi Passat alapjaira épített, de később bemutatott Skoda Superbből. Az sem kizárt, hogy itt is bőségesebb lesz a csomagtartó és a hátsó lábtér, hogy ne legyen akkora a különbség a csehek legnagyobb modelljéhez képest.
A motorválaszték nagyrészt a VW csoport szabvány turbómotorjaiból áll majd: 1,2, 1,4, 1,8 és 2 literes benzinesek, illetve 1,6 és 2 literes, közös nyomócsöves dízelek biztos szerepelnek majd a kínálatban – 105 és 200 lóerő közti teljesítménnyel –, egyedül a 3,6 literes, szűk hengerszögű V6-os maradhat a jelenlegi modell szívómotorjai közül. A motorválaszték korszerűsítése a konszern személyautóiban épp mostanság ér a végéhez, így nagy meglepetéseket nem várhatunk a Passattól.
Úgy hallani, a megújított Passatot az idei Párizsi Autószalonon leplezik le, de ez csak afféle félmegoldás, hogy megőrizzék a típussal megszerzett piaci pozíciókat. A valódi modellváltásra várhatóan 2013 és 2015 között kerül majd sor – ott már a VW új, közös architektúrájára építenek majd a mérnökök, amelyben az alkatrészek egy jelentős része azonos lesz az összes orrmotoros, fronthajtású modellben.