Kémfotókon a legkisebb Land Rover
Az LRX inkább egy magasított háromajtós kompaktnak tűnik, mint hobbiterepjárónak, de épp ettől lehet igazán népszerű.
A Land Rover az elmúlt egy–másfél évtized nagy részében csak veszteséget hozott mindenkori gazdáinak, ami elsősorban annak köszönhető, hogy az ős-munkagépen, a Defenderen kívül csak nagy és drága autókat kínált, megfizethető és városi környezetben is praktikus típusokat alig. A Freelander sorozat ugyan egyértelmű lépés volt ebbe az irányba, de a nyereséghez jóval több autót kellene eladnia a cégnek. Épp ezért kezdtek bele még a fordos időszakban az LRX fejlesztésébe: ez lehet a Land Rover első, nagy tömegben eladható típusa.
A sportos arányú háromajtós már a fejlesztés végső stádiumánál tart. A formaterven nem változtattak sokat a 2007-es tanulmány bemutatása óta, de ez nem is meglepő: az autó külseje hordozz valamit, a Range Rover modellek konzervatív vonalvezetését, ugyanakkor a meredeken előredöntött övvonallal elérték, hogy az LRX sportos, agresszív hatást keltsen.
A fronthajtású padlólemez még a Ford hagyatéka, ugyanaz, amelyre a Focus második generációja épül, azaz a tömegmodellekben megszokott keresztben álló orrmotoros elrendezést követi. Ez lesz az első olyan típus a gyár történetében, amelyet kétkerék-hajtással – pontosabban fronthajtással – is kínálnak majd, de persze lesz négykerék-hajtású kivitel is. A motorválaszték eleinte állítólag csupán egytagú lesz, a Peugeot-tól származó 2,2 literes, 185 lóerős, négyhengeres dízelt építik az autóba, bár több mint valószínű, hogy később érkezik egy benzines kivitel is az amerikai és ázsiai piac kedvéért, ahol gyakorlatilag képtelenség dízelmotoros autókat eladni.
Az LRX forgalmazását ismereteink szerint 2011 első felében kezdik, bár nem kizárt, hogy a világpremiert már az idén megtartják, valamikor az év végén.