Úgy tűnik, egy rövidre szabott drót okoz gondot a 2005-ös és 2006-os évjáratok esetében.
A személyautók biztonságával foglalkozó hivatal, az NHTSA vizsgálja az Egyesült Államokban a Mercedes E osztályt, miután több panasz is érkezett, amelyek szerint a vezetőoldali légzsák nem nyílt ki. Úgy tűnik, csak Amerikában mintegy 100 ezer autót érint a hiba, amelyet a Mercedes helyi képviselete is elismert, bár személyi sérülésről egyelőre nem érkezett hír. A gyáriak szerint a légzsák vezérlőjelét közvetítő vezeték rövidsége okozza a meghibásodást: ha a kormányt a legfelső és legkülső állásba állítják, a huzal megfeszül, és sok esetben ki is csúszik valamelyik végén a csatlakozóból. Ilyenkor a légzsák valóban nem nyílik ki, de a Mercedesnél azt mondják, a problémát jelzi a fedélzeti számítógép, részint a légzsákok működésképtelenségét jelző lámpa kigyújtásával, részben két hibakóddal.
Egyelőre nem tudni, hogy a probléma más kontinenseken forgalmazott autókban is előfordul-e, de az az érzésünk, hogy a Mercedes kénytelen lesz visszahívni a kérdéses autókat egy-egy hosszabb drót beszerelése erejéig.