Hatkerékmeghajtású Mercedes G osztály
A hatkerekű G-Merci eddig is létezett. Nem is olyan régen mutattunk be egyet: azt az ausztrál hadsereg használja azokon a nehéz terepeken, ahol a sima terepjárók már nem mennek el. Az itt látható autó még csak koncepció: ha megépülne, ez lehetne az egyik legjobb terepezési képességekkel megáldott G Mercedes, ami valaha létezett.
Siyamak Rouhi Dehkordi iráni tervező koncepcióautója összkerékhajtású. A csuklós mechanizmussal a terepjáró mögé rögzített váz két síkon képes szabadon mozogni; a leghátsó tengely hajtását hidraulikus erőátvitellel oldotta meg.
A dízel motoros szerelvény összességében 4,8 méter hosszú, az első és középső, illetve a középső és hátsó tengelytáv rendre 0,95 méter – állítólag a súlyeloszlás is teljesen megegyezik ezeken a mért pontokon. A szabad hasmagasság 46 centiméter, a mászási faktor óriási: ha az autó a valóságban is úgy működne, mint a galériában ábrázolt makett, akkor Siyamak G-Mercije olyan helyeken is felmenne, ahová eddig gyalog is nehezen jutottunk el.