Turbómotor, fapados Golfba
Az 1,6-os után az 1,4 literes alapmotort is lecserélik a VW kínálatában, méghozzá az 1,2 literes TSI turbómotor gyengébb kivitelére.
Az ezernégyszázas alapmotor legutolsó változata – amellyel a Polóban találkozhattunk legutóbb – 85 lóerős, így a legkisebb TSI-t is ugyanerre a teljesítményszintre fojtották vissza. Ugyanakkor nyomatékban láthatóan többet kínál, mint a régi szívómotor: a 160 Nm-es csúcsérték 1500-as és 3500-as percenkénti fordulatszám között jelentkezik, szemben az 1,4 literessel, amely 3800-as fordulatszám mellett 132 Nm-es maximális nyomatékot ad le. A leggyengébb TSI motor gyorsan terjed a Volkswagen választékában: elsőként a Skoda Fabiában mutatták be – bár nem igazán reklámozták –, de már bejelentették, hogy a Golf is megkapja, és csak idő kérdése, hogy a többi modell motorpalettáján is kiszorítsa az 1,4-es alapmotort.
A váltás talán furcsának tűnhet, hiszen a szívómotor egyszerűbb felépítésű, mint a 200 köbcentivel kisebb, de ugyanúgy négyhengeres turbós utód, de mivel az 1,6 literest is ugyanezzel a blokkal váltják ki, olyan hatalmas mennyiségben gyárthatják, ami ellensúlyozza a komplikáltabb szerkezet többletköltségét. A turbómotorok kis fogyasztása pedig hosszabb távon lesz fontos a Volkswagen-csoportnak, hiszen 2012-től életbe lépnek a szén-dioxid-kibocsátási kvóták, ezekkel a turbómotorokkal pedig 135-140-ről 120 g/km köré csökkenthető az átlagos emisszió.