Ilyen lenne a Volkswagen Jetta?
A jelvény mást mond, de a németek gyakran játsszák ezt a trükköt. Úgy látszik, ez a szedán sem lesz érdekesebb, mint az elődjei, viszont jó nagynak tűnik a képek alapján.
Valójában csupán egy-két apróság árulja el, hogy az ismeretlen kínai autógyár logója a Volkswagen új modelljét takarja. Az egyik ilyen az első fényszórók jellegzetes formája, amely tökéletesen illik az újabb márka egyenarculatához, a másik, hogy a formák egy része kísértetiesen emlékeztet a Compact Coupé tanulmányelemeire, amelyet az idén lepleztek le Detroitban. A szedán persze kevésbé formás, mint a kupé, viszont egyértelműen látszik, hogy a tervezők igyekeztek az elődnél sokkal tágasabbá tenni az autót. A jelenlegi Jettát ugyanis kissé szűknek és túlárazottnak találták Észak-Amerikában, a Volkswagen ezért most megpróbál alkalmazkodni az elvárásokhoz.
A műszaki alapokat megtartják – ugyanazokra az alkatrészekre épül az új Jetta, mint a jelenlegi vagy éppen a VW Golf –, de láthatóan megnyújtották a tengelytávot, így a típus méreteiben már-már az aktuális Passatot közelíti. Ennek ellenére a Volkswagen megpróbál árban is versenyre kelni a Honda Civic szedánnal és a Toyota Corollával, legalábbis Észak-Amerikában: a cél évi 160 ezer példány eladása csak az Egyesült Államokban. A típust persze Európában is bemutatják, de itt nem számítanak túl nagy keresletre: a kompakt négyajtósok még viszonylag kedvező áron sem igazán népszerűek mifelénk.
Az új Jetta várhatóan már az ősszel bemutatkozik, és még az idei év végén megkezdődhet a forgalmazása is.