A két márka a sportkocsipiacon huzakodik – a vállalatvezetéstől várják a döntést.
Abban a pillanatban látszott, hogy baj lesz, ahogy a Porschét is bekebelezte a Volkswagen csoport. A kínálat átfedései túl nagyok – az Audi R8 és a Porsche 911 lényegében közvetlen konkurensei egymásnak, és ugyanez lesz a helyzet, ha elkészül az Audi R4, amely könnyen elvihet jó néhány potenciális Porsche Cayman-vásárlót. A tét most az, hogy melyik márkára bízza a cégvezetés a sportkocsipiacot, vagy ha mindkét márka folytathatja, melyiknél folyhat a fejlesztés. Elvben nincs akadálya, hogy az Audi Porsche-alapokon folytassa a fejlesztést, mint ahogy az ellenkezője is elképzelhető. Az viszont aligha fogadható el a Volkswagen csoport számára, hogy két részlege egymással versengő modellek különálló fejlesztésébe öljön eurómilliárdokat, annak ellenére, hogy a költségeket egyszerűen megfelezhetnék.
A problémáról Michael Macht, a Porsche vezérigazgatója beszélt, aki azt is megemlítette, hogy mindenki szeretné, ha októberre születne egy döntés, és mindenki folytathatná a munkáját. Ha az esélyeket nézzük, egyelőre úgy néz ki, a Porsche áll jobban: egyrészt a kínálata sokkal inkább a sportautók köré épül, mint az Audié, másrészt úgy tudjuk, közelebb áll a megvalósuláshoz a Boxster utódja, mint az R4-es. A helyzet megoldásában azonban jelentős szerepe lesz a vállalaton belüli érdekérvényesítő képességnek is, és ebben az Audi egyelőre erősebbnek tűnik.