Amikor megtudtuk, hogy a Subaru dízelt fog szerelni az STI-be, a szerkesztőségben senki nem vállalta, hogy kiteszi a címlapra. A tájékoztatási kötelességtudat aztán valahogy mégis felülkerekedett. Erre itt a következő - pedig alig telt el pár nap, hogy megemésszük.
Nem elég, hogy dízelmotort szerelnek majd szegény EVO-ba, hanem hibrid hajtáslánchoz is szeretnék kapcsolni a tervek szerint. Értjük, hogy a kötelező fogyasztáscsökkentés sok mindenre rákényszeríti a gyártókat, de hogy környezetünk megóvásához ez a lépés mennyiben fog hozzájárulni, kérdéses.
Mint ahogy az is, hogy a dízelesített sportkocsit hogyan fogják eladni egyik legnagyobb piacán, az USÁ-ban. Ott ugyanis változatlanul a teherautók üzemanyaga a gázolaj, alig valaki vesz személyautót dízelmotorral. A gyártó hazai piacán, Japánban, hasonló a helyzet.
Ha az autóversenyzési ambícióiról teljesen le is mond ezzel a Mitsubishi, az utcai változatot úgy szeretnék megvalósítani, hogy ne jelentsen visszalépést szuszogó, visító elődeihez képest. Összehoznák a villanymotoros rásegítésű hibrid váltót a pazar S–AWC hajtáslánccal, és a százas sprint is meglesz állítólag öt másodperc alatt. Papíron, számokat böngészve így csupán az üzemanyag és a maximális fordulatszám fog kilógni a sorból, de hogy a vezetési élménnyel mi lesz, csak akkor tudjuk meg, ha kipróbálhatjuk.