Megszűnik a közlekedési hatóság?
A Népszava híre szerint az új kormány fölszámolná a közlekedési szuperhivatalt, a feladatokat alighanem szétosztják az új minisztériumok, illetve megyei szintű kormányhivatalok között.
A lap úgy tudja, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elnökének, Horváth Zsolt Csabának már a múlt hét során felmondott Fellegi Tamás, a nemzeti fejlesztési miniszter, aki egyebek közt a közlekedéssel kapcsolatos kérdésekért is felelős. Lovas Károly Róbert, az NKH operatív elnökhelyettese egyelőre a posztján marad, míg Eiselt György stratégiai módszertani igazgató a Belügyminisztériumba távozott, ahol államtitkári feladatokat láthat el.
Egy ilyen sokféle feladatot ellátó szervezet felszámolása vagy átalakítása – nem tudni, melyik forgatókönyv valósulhat meg – persze nem megy egyik napról a másikra: a feladatok elosztása, ha egyáltalán megtörténik, akár évekig is elhúzódhat, azaz ha meg is szűnik az NKH hosszabb távon, egyelőre működtetni kell. Épp ezért új embert helyeztek az élére, Sárdi Erikát, aki korábban a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Hivatalának elnökhelyettese volt.
Az NKH három és fél éves fennállása során viszonylag sokat hallatott magáról, pedig olyasfajta háttérszerv, amelynek talán a létezéséről sem kellene tudnunk. Többek közt foglalkoztak az eredetiségvizsgálat és a műszaki vizsgarendszer megreformálásával is, ami aztán olyan jól sikerült, hogy kormányszinten kellett módosítani a költséges és nehézkes ügymeneten.