Kiszivárogtak a VW Jetta képei
Ez már nem is puttonyos Golf, inkább szerényen öltöztetett Passat. Látványosan nagyobb, mint az elődje, és végre az arányaival sincsen semmi baj: a Jetta lényegében önálló típussá nőtt.
Az új kompakt szedán persze nem különösebben feltűnő darab, de nem is ez a dolga. A Volkswagen elsődleges célja, hogy Észak-Amerikában megszorongassa vele a kompakt kategória nagyágyúit, a lépcsős hátú Honda Civicet, Toyota Corollát és Ford Focust. Ezeknél egyértelműen nagyobb a maga 4,64 méteres hosszával, 1,78 méteres szélességével és 1,45 méteres magasságával – európai mércével ez már a középkategóriának is inkább a közepe, mint az alja. Amerikában pedig komoly eladássegítő tényező a méret, így van esély a sikeres szereplésre. A másik lényeges pont az összes potenciális Jetta-piacon az ár, de úgy tudjuk, a Volkswagennek ezt is sikerül megfelelően alacsonyan tartania. A típus alapkivitelben úgy 16 ezer dollárba kerül majd, azaz legfeljebb 4–500 dollárral lesz drágább az ellenfeleknél.
A típus műszaki szempontból a szabvány Volkswagen-technikára épül majd: Észak-Amerikában 2 literes – szívó és turbós – motorokkal forgalmazzák majd, Európában viszont 1,2 literes TSI turbómotor, illetve 1,6 literes turbódízelek kerülnek az alapváltozatokba. Lényegében a többi főegység is a Golfból jön, csak a hangolás tér el a nagyobb karosszériának és a kényelemszeretőbb célközönségnek megfelelően.
A Volkswagen ugyanolyan globális nagyágyúvá próbál válni, mint a Toyota, ezért lekoppintották a receptet: amennyire lehet, alkalmazkodik a piac igényeihez. Kínában ott a Lavida és a Passat Lingyu – két olcsó, régi technikával készülő, de megbízható modell, Oroszország, Latin-Amerika és India számára pedig a kicsi, de egy átlag család számára épp elegendő Polo szedán – most pedig itt az új Jetta teljesen Amerikára szabva. Ez persze nem jelenti, hogy Európában ne lehetne sikeres, sőt, a kontinens keletebbi felén is jelentős eladásokra számíthatnak tőle a németek, de nálunk azért még mindig a Golfé és a Polóé a főszerep.