Az Opel tervezői mindent megpróbáltak, hogy az új változat még véletlenül se látsszon lélektelen igavonónak, igaz, így néhány literny csomagteret is feláldoztak.
A típusjelzés is arról árulkodik, hogy az Opelnél szeretnék, ha a kombit is lendületes, fiatalos tárgynak látnák a vásárlók, és nem egy újabb ormótlan puttonyosnak: a hivatalos megnevezés Astra Sports Tourer, amihez valami elegáns túrakocsit képzelnénk. Igaz, ami igaz, a formatervet sikerült úgy megrajzolni, hogy a karosszéria vonalainak lendülete ne törjön meg, de ennek láthatóan ára volt. A hátsó oldalablakok alacsonyak és keskenyek lettek, ami nem igazán segíti az autó környezetének átlátását, és a helykihasználás sem lehetett elsődleges szempont. A csomagtérben alaphelyzetben 500, ledöntött hátsó üléssorral 1550 liternyi csomag helyezhető el, ami ebben a szegmensben azért jó átlagos érték – a VW Golf Varinat alaphelyzetben például 560 litert szállíthat, a hasonlóan sportos fazonú Renault Mégane Grandtourba viszont csak 485 liter fér. Az Astra ST a szokásos 60/40 arányban síkba dönthető üléskonfigurációt kínálja, azzal a különbséggel, hogy egy gombnyomással összehajthatók az ülések a csomagtérből – ezt nevezik Opelül FlexFold rendszernek.
A motorválaszték nagyrészt megegyezik az ötajtós kivitelével: úgy tudjuk, egyedül az 1,4 literes motor gyengébbik, 87 lóerős változata marad ki a választékból. A turbós benzinmotorok már az Opelnél is elkezdtek terjedni, az Astra ST-be egy 1,4 literes 140 lóerős, és egy 1,6 literes 160 lóerős négyhengerest kínálnak. A kombi fogyasztása persze valamivel nagyobb, mint az ötajtósé: a 2 literes, 160 lovas dízelmotor az ötajtósban 4,8, az ST-ben viszont 5,1 liter gázolajat fogyaszt.
A típus hivatalos világpremierje még odébb van, október 2-án kerül rá sor az idei Párizsi Autószalonon, a forgalmazás pedig novemberben indul Európa-szerte.