Segítünk: ha Franciaország és Anglia között hidat építenének, ott is elkelne egy hasonló. A kérdéses hidat persze nem a La Manche csatorna fölé tervezték, hanem Hong Kong és a Népi Kína közé, de a probléma itt is ugyanaz.
Hivatalosan 13 éve nem angol gyarmat Hong Kong, de a britek hagytak néhány kellemetlen örökséget – például a baloldali közlekedést. Így nem is olyan egyszerű az átjárás a kapitalizmus és a kommunizmus között: azon a néhány ponton, ahol az úthálózatok csatlakoznak, az oldalváltás miatt nem haladhat zökkenőmentesen a forgalom. Egy holland tervezőiroda, az NL Architects erre a problémára javasolja megoldásul a képen látható furcsa hurokhidat. Lényegében csak annyiról van szó, hogy a két irányba négy-négy sávon futó útpályákat keresztezik, így mind a két oldalon a megfelelő irányban folyhat a közlekedés, mindenféle zökkenő nélkül.
Az nem egészen érthető, hogy miért nem a szárazföldön építenek hasonló funkciójú irányfordítót – úgy nyilvánvalóan sokkal egyszerűbb és olcsóbb lenne -, az egyetlen ésszerű magyarázat talán a hurokhíd építészeti értéke lenne, nyilván a csodájára járna a fél világ, ha Hong Kongot és Kínát egy ilyen különleges híd kötné össze.