Ilyet eddig nem kínált a német gyártó, pedig igény lett volna rá. Az R8 Spyder mostanáig csak tízhengeres motorral volt kapható, de mostantól V8-assal is elérhető. Így valamivel kevesebbet fogyaszt, és a teljesítménye így is bőven sok a legtöbb, nem autóversenyzőként dolgozó vásárlójelöltnek.
A nyitott R8-as a 4,2 literes, 430 lóerős V8-assal még mindig azzal fenyeget, hogy az ember maradék haját mind egy szálig kitépkedi a menetszél révén. 4,8 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, és a végsebessége 299 km/h, ami kabriózáshoz finoman szólva is túlzás. Valóban, minek ide 525 lóerős V10-es, ha a nyolchengeres erre képes. A szekvenciális R-tronic váltóval az R8 Spyder V8 13,9 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren – persze nagyi-tempóban használva –, kézi váltóval pedig épp egy literrel több kell neki.
Az új középmotoros roadster másik előnyös tulajdonsága a V10-eshez képest az ára: 121 ezer euróba kerül majd, azaz bő 35 ezerrel olcsóbb lett. A forgalmazást néhány héten belül elkezdi az Audi, azaz épp elcsípik a kabrió-szezon végét – így még az idén hozhat néhány pluszvásárlót a típus.