Leleplezték a legkisebb Range Rovert
A Land Rover legkisebb modelljével az elegánsabb és drágább Range sorozatot egészíti ki. Így többet lehet elkérni egy-egy példányért, és a premiert összeköthették a Range Rover 40. születésnapjával is.
A korábban LRX néven ismert háromajtós, sportos szabadidő-autó a sorozatgyártásra a Range Rover Evoque nevet kapta, de a változás egyébként minimális a korábbi tanulmányautóhoz képest. A legkisebb Range Rover az alapján, amit tudunk róla, műszakilag meglehetősen szokványos darab. Keresztben álló orrmotorjával lényegében a tömegmodelleknél megszokott sémát követi, bár ez – ahogy az Audi A3-as vagy a Volvo C30 példájából is világos – nem jelenti, hogy ne lehetne luxusmodellként tálalni. A forma egész lendületes és elegáns, sok tipikus Range Rover-stílusjeggyel, emellett aligha lesz érdekes a vásárlók számára, hogy a kétkerék-hajtású kivitelek elöl kaparnak.
A műszaki adatokat egyelőre titokban tartja a Land Rover, egészen az őszi Párizsi Autószalonig. Összesen annyit árultak el, hogy a legtakarékosabb változat szén-dioxid-kibocsátása csupán 130 g/km lesz, és hogy későbbre terveznek egy hibrid változatot is. Ha úgy tetszik, csak muszájból tették közszemlére a gépet: kellett valami izgalom a hírességektől hemzsegő születésnapi ünnepségre. Ezt az elméletet támasztja alá az a hír is, hogy az Evoque csak 2011 nyarán bukkan fel Nagy-Britanniában, és jövő ősszel a többi európai piacon.
A lassú bevezetés ellenére nagy reményeket táplál a cégvezetés a típussal kapcsolatban: 160 országban szeretnék forgalmazni, és azt várják, hogy afféle kategóriateremtő modellé válik, amilyen az évtized elején a Mini volt.