Drága és haszontalan - lényegében így összegezhető a sportigazgató válasza.
Kétség sem fér hozzá, hogy az iparág legmakacsabb pletykája a Volkswagen csoport Formula 1-es indulásáról szól. Számtalanszor hírbe hozták már Európa legerősebb autógyártóját az együléses autóversenyzés csúcsszériájával, és a hírek eddig mind kacsának bizonyultak. A fáradhatatlan találgatás fennmaradásáért persze maga a VW is felelős – a cégcsoport sportfőnöke, Kris Nissen korábban megpendítette, hogy el tudná képzelni a Volkswagent, a Porschét vagy az Audit motorszállítóként. Ezek után nem csoda, ha beindult a pletykagyár, de az Audi sportigazgatója, Wolfgang Ulrich igyekezett tiszta vizet önteni a pohárba.
„Úgy hisszük, az F1 egészen addig nem szolgálja az érdekeinket, amíg az ott használt technológiát nem tudjuk felhasználni utcai autóink tökéletesítésére.” Azt is hozzátette mondandójához, hogy a DTM és a hosszú távú sportkocsiversenyek nem csak olcsóbbak, de a vásárlók számára is vonzóbbak. Az igazsághoz persze az is hozzá tartozik, hogy az F1 – amellett, hogy mintegy ötször olyan drága egy szezonja, mint a DTM-nek – még azután is meglehetősen zsúfolt terep, hogy a BMW, a Honda és a Toyota is kivonult a versengésből. Még mindig ott a Renault, a Ferrari, a Mercedes és az olyan specialisták, mint a Williams vagy a McLaren, amelyek gyári támogatás nélkül is képesek jó helyezéseket hozni. Ehhez képest Le Mans és a DTM is könnyű préda: az előbbiben csak a Peugeot, az utóbbiban pedig csak a Mercedes legyőzése az egyetlen kihívás.
Ettől persze még felfigyelhetnének a kritikára az F1 szabályalkotói: sokat mond, hogy a válság kapcsán három nagy gyártó – köztük a Toyota – döntött a kiszállásról egyetlen év alatt, és Európa legnagyobb autóipari vállalatcsoportja is drágállja a sorozatot.