Miért nem megy az Audi az F1-be?

2010.07.02. 17:18

Drága és haszontalan - lényegében így összegezhető a sportigazgató válasza.

Le Mansban kettős győzelem terem az Audinak, és tesztelhetik az utcára szánt műszaki megoldásokat. Nem kell ennél jobb cégér.
Le Mansban kettős győzelem terem az Audinak, és tesztelhetik az utcára szánt műszaki megoldásokat. Nem kell ennél jobb cégér.

Kétség sem fér hozzá, hogy az iparág legmakacsabb pletykája a Volkswagen csoport Formula 1-es indulásáról szól. Számtalanszor hírbe hozták már Európa legerősebb autógyártóját az együléses autóversenyzés csúcsszériájával, és a hírek eddig mind kacsának bizonyultak. A fáradhatatlan találgatás fennmaradásáért persze maga a VW is felelős – a cégcsoport sportfőnöke, Kris Nissen korábban megpendítette, hogy el tudná képzelni a Volkswagent, a Porschét vagy az Audit motorszállítóként. Ezek után nem csoda, ha beindult a pletykagyár, de az Audi sportigazgatója, Wolfgang Ulrich igyekezett tiszta vizet önteni a pohárba.

„Úgy hisszük, az F1 egészen addig nem szolgálja az érdekeinket, amíg az ott használt technológiát nem tudjuk felhasználni utcai autóink tökéletesítésére.” Azt is hozzátette mondandójához, hogy a DTM és a hosszú távú sportkocsiversenyek nem csak olcsóbbak, de a vásárlók számára is vonzóbbak. Az igazsághoz persze az is hozzá tartozik, hogy az F1 – amellett, hogy mintegy ötször olyan drága egy szezonja, mint a DTM-nek – még azután is meglehetősen zsúfolt terep, hogy a BMW, a Honda és a Toyota is kivonult a versengésből. Még mindig ott a Renault, a Ferrari, a Mercedes és az olyan specialisták, mint a Williams vagy a McLaren, amelyek gyári támogatás nélkül is képesek jó helyezéseket hozni. Ehhez képest Le Mans és a DTM is könnyű préda: az előbbiben csak a Peugeot, az utóbbiban pedig csak a Mercedes legyőzése az egyetlen kihívás.

Ettől persze még felfigyelhetnének a kritikára az F1 szabályalkotói: sokat mond, hogy a válság kapcsán három nagy gyártó – köztük a Toyota – döntött a kiszállásról egyetlen év alatt, és Európa legnagyobb autóipari vállalatcsoportja is drágállja a sorozatot.