Mini, 78 literes motorral
18 henger, 12 turbófeltöltő és 3500 lóerő – ez az egyedi Austin Mini tűzvörös motorja. Hogy megmozdul-e, azt nem tudjuk, de biztosan meg fogják bámulni.
A fura jármű – vagy helyesebb talán, ha kiállítási tárgynak nevezzük – a dízelmotorjairól híres Cummins mérnökeinek munkája: arra szolgál, hogy a Goodwood Festival of Speed közönségét lenyűgözze a cég standja előtt. Erre nyilvánvalóan alkalmas is. A QSK78 jelzésű, 11 tonnás motorszörnyeteg, amit a félbevágott kabin mögé építettek be, eredetileg külszíni fejtéseken használt, 360 tonnás óriásdömperek mozgatására szolgál. A 78 literes, 18 hengeres V motor 3500 lóerőnyi csúcsteljesítménye 1900-as főtengelyfordulaton jelentkezik, és 13 771 Nm a csúcsnyomatéka 1500-as fordulat mellett. A méretei is lélegzetelállítóak, a hossza 3,327 méter, a magassága 2,429 méter, a szélessége pedig 1,633 méter. A Mini mozgatására persze ebben az összeállításban alkalmatlan: hiányzik a hozzá tartozó hidraulikus tengelykapcsoló, amely képes az irdatlan nyomatékot alkatrésztörés nélkül továbbítani, és a hűtőrendszert is elhagyták, amely egy több négyzetméteres radiátort is magába foglal. Ahhoz, hogy egyáltalán elférjen a Miniben, a karosszériát így is meg kellett toldani vagy három méterrel, és kiszélesíteni oldalanként vagy tíz centivel.
Ha viccnek kicsit erőltetett is, a Cummins-Mini cégérnek biztosan beválik, hiszen két olyan tárgy házasságából született, amelyek külön-külön is felkeltenék a legismertebb versenyautó-fesztivált látogató megszállottak többségének a figyelmét.