2010.07.04. 18:02

„A szeleprugók nem megfelelő működését fedezték fel néhány Lexus motor esetében” – szól a sajtóközlemény: a nem megfelelő működés pedig bizony törést jelent, mint kiderült.

Törött szeleprugó - nem Lexusé
Törött szeleprugó - nem Lexusé

Ha ön egy Lexus GS 460, 450h, LS 460, LS 600h vagy LS 600hL tulajdonosa, jobban teszi, ha mihamarabb felkeres egy márkaszervizt. Nem kell motorfejlesztő mérnöknek lenni ahhoz, hogy megértsük: ha egy törött szeleprugó miatt nem zár időben egy szívó- vagy kipufogószelep, összeütközhet a szembejövő dugattyúval, ami komoly működési rendellenességet okoz egy belső égésű motorban.

Kétszázhetvenezer autót érint a probléma, ami nem csak a presztízs szempontjából jelentős veszteség a Toyotához tartozó Lexus márka számára, hanem közvetlenül, a szervizelési költségek miatt is. A szeleprugók cseréje ugyanis nem fél órás műtét: hivatalos óradíjjal és alkatrészárakkal számolva többszázezres tétel a javítás autónként.

Állítólag balesetet még nem okozott a meghibásodás, pedig ha magas fordulatszámon törik el a mintegy öt centiméter magas rugó, az a motor azonnali tönkremenetelét és leállását eredményezheti. Szerencsére általában a felső harmadban törik el: ennek köszönhetően csak mérsékelt károkat, jellemzően a szelepek görbülését okozza a hiba – állítják a Lexus szervizek, akik már egy ideje ismerik a problémát.

A videón egy GS 460 látható, amelynél a probléma alig 8000 kilométer után jelentkezett. A megbontott motoron egyértelműen látható a dugattyú és a szelep ütközésének nyoma.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.