Úgy tűnik, már a legvastagabb luxuskupékat is az alacsony szén-dioxid-kibocsátással lehet eladni. A Mercedes legalábbis új motort fejlesztett ennek érdekében a CL 500-hoz. Némi ellentmondás fedezhető fel az adatok és a megállapítás között, de a 435 lóerős, két turbós V8-as takarékos.
Persze, új pofát is kapott a 2011-es CL, de a németek az új, közvetlen befecskendezéses, 4,7 literes motort dicsérik inkább. A régi 5,5-ös szívóhoz képest 47 lóerőt és 170 Nm-t izmosodott, így már 4,9 mp alatt eléri a százas tempót, és ami a legfontosabb: 23 százalékkal csökkent a fogyasztása, vagyis 9,5 literrel kijön átlagban az európai szabványmérés szerint. Természetesen hétsebességes automata váltóval és stop-start rendszerrel.
Érezhető tehát a legfelső szegmensben is az EU-s fogyasztás- és kibocsátás-csökkentő hadjárat nyomása, csak hát egy ennyire pazarló luxust szimbolizáló autót a környezettudatossággal reklámozni mégis kissé pikáns. Elég, ha csak a gyártáshoz szükséges energiamennyiségre gondolunk, nem is kell összetett életciklus-elemzésekbe bonyolódni.
A CL 600-as csúcsmodellben egyelőre megtartják az 5,5-ös, két turbós V12-est, amelyet az aktuális modellből ismerhetünk. Új viszont az extralista: kapható hozzá például többfokozatú, aktív holttérfigyelő, amely akár fékbeavatkozással képes megakadályozni az ütközést, ha nem vesz észre a sofőr egy mellette közlekedő járművet.
118 346 euró a németországi ára a CL 500 Blue Efficiency alapmodellnek, ami a meglehetősen magas árfolyamnak köszönhetően mintegy 33 millió forint. Plusz regadó, kellene hozzátennünk, ha a legtöbb itthoni luxusautó nem járna amúgy is külföldi rendszámmal.