Eddig sem az esztétikájával hódított a szögletes szabadidő-autó, de a legújabb változat egy kissé már ijesztő is.
A második generációs X-Trail a szokásos félidős felújításhoz érkezett, és ebből az alkalomból kissé átszabták itt-ott. Ahogy ilyenkor szokásos, az orr-részt faragták át leginkább: nagyobb felületű és érdekesebb formájú fényszórókat kapott, és egy olyan lökhárítóbetétet, amely határozottan valamiféle agyaras állat kilógó állkapcsára emlékeztet. Ha a típus terepjáró jellegét nézzük, az összeborzolt orr-rész még stílusosnak is mondható: könnyű belelátni a formákba egy vaddisznó pofaszerkezetét.
Műszaki szempontból keveset változik a típus, legalábbis az elsőként bemutatkozó japán belpiacos kivitel ugyanazokkal a motorokkal és váltókkal érkezik, amelyeket már ismerünk – az egyetlen újdonság, hogy a szigetországban is elérhetővé teszik a 2 literes, 170 lóerős Renault dízelmotorral hajtott kivitelt, amelyet mi már jól ismerhetünk. Valószínű, hogy Európában a következő hónapokban leplezik le az X-Trail átdolgozott változatát.