Egy Ferrari csak profiknak

2010.07.15. 17:29

A 458 Challenge nem kényes úrifiúknak készül: ehhez a géphez a tűzálló overallra és magas szintű vezetési tudásra van szükség.

Ezt a változatot kifejezetten versenyzésre fejlesztette ki a Ferrari, hogy a márkakupákon, ahol eddig F430-asok futottak, jövőre is legyen mivel indulni. Az 570 lóerős, 4,5 literes, V8-as motorhoz nem nyúltak, de minden mást a versenypálya követelményeihez igazítottak. Csupa apróságról van szó, ám ezekre szükség van, hogy a Ferrari bírja azt az iszonyú terhelést, ami a fizika határaival való találkozáskor ér egy autót. Ilyen a Brembo CCM2 fékrendszer, amilyet az 599XX-be is szerelnek, a 19 hüvelykes magnézium felnik, a futómű szilentblokkjai helyére szerelt alumínium siklócsapágyak, a feszesebb és rövidebb rugók és a lineáris, állítható lengéscsillapítók. No meg a gyári bukóketrec, a könnyített, karbonszálas karosszériaelemek, a műanyag oldalablakok és a beépített tűzoltó készülék, ahogy egy vérbeli versenygéphez illik is. A 3 centivel leültetett futómű, a merevebb és könnyebb karosszéria és a hatásosabb fékek révén az új Challenge 1'16,5”-es időt eredményez Fioranóban, amiben nagy szerepe van az 1,6 G-s maximális oldalgyorsulásnak is.

Így lesz az utcai versenyautóból vérbeli versenyautó, amelyet a Ferrari Challenge versenyeken kergethetnek túlképzett amatőrök és feltörekvő profik egy néhány tizeddel gyorsabb köridő érdekében. Ha minden igaz, élőben is láthatjuk majd az ördögi technikát akció közben, ahogy korábban az F430-asok is ellátogattak a Hungaroringre.