Már az elején így kellett volna: az új szabadidő-autó egész formás lett, bántóan csúnya részletek nélkül. A borzasztó elődöt is vették mint a cukrot, így a BMW most joggal lehet optimista.
Ahogy már az X1 bemutatása óta sejthető volt, az X3-as nagyobb lett az elődjénél. Így sem bántóan terebélyes, de 4,57-ről 4,65 méterre nőtt a hossza, 1,855-ről 1,88 méterre a szélessége, a tengelytáv pedig 2,795 méter helyett már 2,81 méteres. Egyedül a magassága csökkent 1,675-ről 1,66 méterre. Ennek megfelelően a csomagtér mérete is nőtt, 480-ról 550 literre alaphelyzetben, és 1,56-ról 1,6 köbméterre lehajtott hátsó ülésekkel. A hátsó ülések előtti hely is bőségesebb lett: itt 2 centivel több jut a lábaknak. Ugyanakkor a tervezők ezúttal nagyon figyeltek a súlycsökkentésre, így az új X3-as a méretnövekedés ellenére átlagosan 25 kilogrammal könnyebb az elődjénél.
A korábbi modell leginkább a formatervéért kapott kemény kritikákat, talán ennek, talán a teljes BMW-palettán végigsöprő stílusváltásnak köszönhetően az X3-as második generációja sokkal visszafogottabb lett. Az első lámpák kontúrja halványan emlékeztet az Audi A3-aséra, ezeken kívül a jellegzetes BMW-hűtőrács és egy kengururácsot utánzó műanyag betét határozza meg az orr-rész hangulatát. Hátrébb azért akad néhány jellegzetes részlet – az első kerékívek feletti él vagy a hátsó kerekek körüli domborítás –, ez utóbbi az X1-es megoldására emlékeztet. Egyedül a hátsó lámpáknál ragaszkodnak a BMW tervezői a fura, megtört vonalakhoz. Kifejezetten érdekes, hogy az új X3-as oldalablakai egész alacsonyan kezdődnek, pedig mostanság még bőven dúl a bunkerdivat a konkurenciánál a lőrésablakokkal és a vállmagasságban vezetett övvonalakkal. Nem lenne rossz, ha a BMW új divatot teremtene, és ismét jobb kilátás nyílna a vezetőülésből az autó környezetére.
Az autó eleinte csupán kétféle motorral készül. A benzines xDrive35i a BMW 3 literes, 306 lóerős turbómotorját kapja meg, amivel igazán fölényes autózásra nyílik alkalom, legalábbis a számszerű adatok alapján. A visszafogott megjelenésű hobbiterepjáró 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, és akár 245 km/h-val is száguldhat. Ehhez képest nem is tűnik soknak a 8,8 literes átlagfogyasztás 100 kilométeren, illetve a 204 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás. Aki inkább spórolna a vételáron és a fenntartási költségeken, az választhatja az xDrive20d kivitelt. Ebbe 184 lóerős és 380 Nm csúcsnyomatékú kétliteres dízelmotort építenek, hatfokozatú manuális vagy automata váltóval. Ezzel a fogyasztási átlag 5,6 liter száz kilométerre, a szén-dioxid-kibocsátás pedig 149 g/km. Amerikában lesz egy másik alapváltozat is, amely a dízelmotor helyett 240 lóerős, háromliteres hathengerest hord az orrában – ezzel is félelmetesen megy az autó, 6,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t.
A hajtáslánc az összes kivitelnél összkerékhajtású. A BMW rendszere alaphelyzetben a nyomaték 40%-át juttatja előre és 60%-át hátra, de nagyobb gyorsításnál 80%-ot szabadít a hátsó kerekekre, hogy a motor teljesítményét minél hatékonyabban vihessék az útra. Ezenfelül kanyarban az ívbelső kerekek fékezésével akadályozzák meg, hogy az összkerékhajtás alulkormányzottá tegye az autó viselkedését. A benzines változatokhoz nyolcfokozatú automata váltó jár, amely ugyan hagyományos, hidrodinamikus szerkezet, de azok közül a ma elérhető legkorszerűbb. A futómű a BMW-nél megszokott, viszonylag igényes megoldásokat tartalmazza: elöl MacPherson tagokat találunk, hátul pedig többlengőkaros futóművet, és persze a csillapítás is állítható három fokozatban, az útviszonyoknak, illetve a vezetési stílusnak megfelelően.
Az F25 kódjelű modellt a BMW már maga gyártja – szemben az elődjével, amely a Magna-Steyr osztrák üzemében készült –, méghozzá az Egyesült Államokban. Európába is onnan érkezik majd a típus, bár valószínű, hogy az X1 mellett valamivel kisebb lesz iránta a kereslet mifelénk. Az új X3-as hivatalos világpremierjét a Párizsi Autószalonon tartják szeptember és október fordulóján, de a piaci bevezetés is megkezdődik még az idén.