A japánok következő sportkocsija RX-9 néven érkezik, és teljesen új fejlesztésű, az eddigieknél jóval kifinomultabb hajtást kap.
Az RX-7-es fénykorában még nem számított a fogyasztás, de a Wankel-motort már többször csaknem kipusztították az egekbe szökő benzinárak. Azt ugyanis még a Mazda mérnökeinek több évtizedes fejlesztésével sem tudták elérni, hogy a bolygódugattyús motor elfogadhatóan takarékos legyen. Többek közt ez okozta a rövidesen búcsúzó RX-8-as vesztét is: 1,3 literes, kéttárcsás motorja nem csak iszákos, de még a nyomatéknak is híján van, így egyébként hiába volna jó sportkocsi, már nemigen akad, aki megvenné. A Mazda viszont még mindig nem mondott le a Wankel-elv alkalmazásáról, ezért ismét újragondolták a koncepciót. Brit lapértesülések szerint most egy kisebb hengerűrtartalmú, elektromos hajtású feltöltővel kombinált változatot tesztelnek, amely nem csak teljesítményben, de nyomatékleadásban és fogyasztásban is egyenértékű lehet egy hagyományos négyhengeres turbómotorral.
Mindez persze még ígéret, és úgy hallani, 2013 előtt legfeljebb tanulmányautókban láthatjuk a Mazda új motorját. A japánoknak eddig minden igyekezetük ellenére beletört a bicskájuk a szobatiszta Wankel előállításába, de elképesztő kitartással próbálkoznak tovább – alighanem valamiféle áttörés reményében. Ha netán sikerülne, az hatalmas eredmény lenne, hiszen nem csak a Wankel tucatnyi előnyét tudnák végre kamatoztatni – amilyen a kis méret és a kevés alkatrész –, de egyedül rendelkeznének a technológia felett, hiszen mindenki más évtizedekkel ezelőtt lemondott a bolygódugattyús elv alkalmazásának lehetőségéről.