Búcsúzik a Mercedes CLS
Az első generáció betöltötte küldetését, az elmúlt hat évben szép számmal hozott új, fiatalabb vásárlókat. Ősszel érkezik az utód, amelynek már keményebb konkurensekre kell számítania.
Rossz nyelvek szerint egy hibából született a négyajtós kupénak csúfolt négyüléses sportszedán. A klasszikus E osztály az ezredfordulón már annyival ódivatúbbnak, konzervatívabbnak nézett ki, mint a BMW 5-ös sorozata, vagy az Audi A6, ami az eladásokat is befolyásolta: Mercedest egyre inkább csak az idősebb korosztály vásárolt. Egy autógyártó számára nincs ennél félelmetesebb: hiába jók az eladások, ha a vásárlókör öregedni kezd, abból ha nem is azonnal, de tíz-tizenöt év múlva fogyni kezdenek a vevők, és az öreges arculat viheti magával az egész márkát. Ez történt Észak-Amerikában a Lincolnnal, és majdnem a Cadillac-kel is, a GM az utolsó pillanatban mentette meg a helyzetet.
Az első jelek már a Mercedesnél is mutatkoztak. Az E osztályt viszont túl drága lett volna a premier után egy-két évvel az alapjairól áttervezni, így inkább a kínálat bővítését választották Stuttgartban: csináltak egy minden BMW-nél vagy Audinál lendületesebb megjelenésű autót, a C129-est. Igaz, hogy hátul kevés volt a hely, viszont az új CLS motorjai erősek voltak, és mindenki utánafordult az utcán. Megint egy Mercedes, amellyel csajozni is lehet, meg persze poszterre tenni álmodozó tiniknek, akikből egyszer még vevő lehet.
Az első generáció tökéletes volt arra, amire megtervezték. Igaz, 170 ezer példány hat év alatt nem nagy mennyiség, de ahhoz épp elég, hogy a fejekben megváltoztassa a Mercedesről kialakult képet. Így már az E osztály konzervativizmusa sem hatott bántóan, hiszen ott volt az alternatíva: az egyik modellt a stílusával, a másikat a használati értékével lehetett eladni.
Most azonban elérkezett a váltás ideje. Elkészült az utód, a C218, amelyet az ősszel lepleznek le, így a régi gyártását le kellett állítani, hogy megkezdhessék az üzem átszerszámozását. Az őszig persze még kapható lesz a régi CLS raktárról, de egyedi rendeléseket már nem teljesít a cég – avval meg kell várni az új modellt.