Búcsúzik a Mercedes CLS
Az első generáció betöltötte küldetését, az elmúlt hat évben szép számmal hozott új, fiatalabb vásárlókat. Ősszel érkezik az utód, amelynek már keményebb konkurensekre kell számítania.
Rossz nyelvek szerint egy hibából született a négyajtós kupénak csúfolt négyüléses sportszedán. A klasszikus E osztály az ezredfordulón már annyival ódivatúbbnak, konzervatívabbnak nézett ki, mint a BMW 5-ös sorozata, vagy az Audi A6, ami az eladásokat is befolyásolta: Mercedest egyre inkább csak az idősebb korosztály vásárolt. Egy autógyártó számára nincs ennél félelmetesebb: hiába jók az eladások, ha a vásárlókör öregedni kezd, abból ha nem is azonnal, de tíz-tizenöt év múlva fogyni kezdenek a vevők, és az öreges arculat viheti magával az egész márkát. Ez történt Észak-Amerikában a Lincolnnal, és majdnem a Cadillac-kel is, a GM az utolsó pillanatban mentette meg a helyzetet.
Az első jelek már a Mercedesnél is mutatkoztak. Az E osztályt viszont túl drága lett volna a premier után egy-két évvel az alapjairól áttervezni, így inkább a kínálat bővítését választották Stuttgartban: csináltak egy minden BMW-nél vagy Audinál lendületesebb megjelenésű autót, a C129-est. Igaz, hogy hátul kevés volt a hely, viszont az új CLS motorjai erősek voltak, és mindenki utánafordult az utcán. Megint egy Mercedes, amellyel csajozni is lehet, meg persze poszterre tenni álmodozó tiniknek, akikből egyszer még vevő lehet.
Az első generáció tökéletes volt arra, amire megtervezték. Igaz, 170 ezer példány hat év alatt nem nagy mennyiség, de ahhoz épp elég, hogy a fejekben megváltoztassa a Mercedesről kialakult képet. Így már az E osztály konzervativizmusa sem hatott bántóan, hiszen ott volt az alternatíva: az egyik modellt a stílusával, a másikat a használati értékével lehetett eladni.
Most azonban elérkezett a váltás ideje. Elkészült az utód, a C218, amelyet az ősszel lepleznek le, így a régi gyártását le kellett állítani, hogy megkezdhessék az üzem átszerszámozását. Az őszig persze még kapható lesz a régi CLS raktárról, de egyedi rendeléseket már nem teljesít a cég – avval meg kell várni az új modellt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
