Kiszivárgott az új Mercedes CLS
Hivatalosan ugyan csak ősszel mutatják be az új négyajtós kupét, de néhány katalógusfotó már most nyilvánosságra került. Nem is csoda: a Mercedesnél nagy erőkkel készülnek a premierre, így a prospektusok nyilván már most a nyomdában vannak. Így elég egyetlen, nem kellően diszkrét dolgozó egy külső cégnél, hogy a titok napvilágra kerüljön.
A Shooting Break tanulmány után az autó stílusa persze már nem hat igazi meglepetésként: az orr-résztől a B oszlopig csak finomítottak a formán, de a lényegen nem változtattak. Egy helyett két vízszintes rácsrúd a hűtőmaszkban, határozottabb élek mindenütt, aprólékosabban kidolgozott lámpatestek, és még több LED. Ennyi a különbség, de megmaradt a halványan seatos-BMW-s nyúlásnak tűnő dájnemik lájn az autó oldalán, ahogy a retróutalásként is értelmezhető domborítás a hátsó kerekek körül. Ami újdonságként hat még, az az autó fara. A tervezők láthatóan igyekeztek megtartani az előd lágy tetőívét, viszont a nagy, mandulavágású világítótesteket minimum meglepően bátor megoldásnak érezzük.
Műszaki szempontból nem várható nagy meglepetés: valószínűleg itt is a legújabb Mercedes-motorokkal találkozhatunk majd, a 60 fokra összecsukott 3,5 literes, közvetlen befecskendezéses V6-ossal, illetve a 4,6 literes, biturbó V8-assal. Az AMG kivitelbe várhatóan szintén az új ikerturbós, 5,5 literes nyolchengerest építik a korábban használt 6,3 literes, szívó V8-as helyett. Ez annyit tesz, hogy az alapváltozat is minimum 305 lóerős lesz, a csúcsváltozat pedig akár 572 lóerős is lehet. Nyilvánvalóan lesz dízelváltozat is, alighanem a bevált 3 literes, 224 lóerős V6-os CDI motorral, ami még mindig bőven elég erős a sportos autózáshoz.
A valódi premierre és ezzel a biztos gyári információkra már nem kell sokat várnunk, mivel a CLS-t legkésőbb az idei Párizsi Autószalonon leplezik le szeptember legvégén.