Raliban versenyezne a Volkswagen?
Sokan erre a következtetésre jutottak, amikor meglátták a múlt hét végi német WRC futamon Carlos Sainz gyári Sciroccóját. A Volkswagennél egyelőre nem beszélnek nagyobb tervekről, de most, hogy küszöbön áll a rali csúcskategóriájának reformja, bármi elképzelhető.
Sainz, akit egyébként a VW tereprali-csapata alkalmaz, egy gázhajtású, 275 lóerős Scirocco R-Cup modellt vezetett, amelyet láthatóan alaposan átalakítottak. Hangoltak hozzá egy raliban használható futóművet, és a motort is felpiszkálták: a gyári Cup csak 223 lóerős. Igaz, a Scirocco fronthajtású, az eredményes szerepléshez pedig a jövőben is négykerék-hajtásra lenne szükség, de ez aligha lehet akadály a tervezők számára. Sainznál pedig aligha találhatnának jobb tesztpilótát a fejlesztéshez.
A szabályváltozások egyszerűbben kifejleszthető, olcsóbb WRC kategóriát ígérnek, és ez már több autógyártó figyelmét felkeltette. A Citroen és a Ford mellett a BMW is beszáll a versenybe a Minivel, sőt, állítólag még a Saab is beszállna a versenybe. Egy VW-hez hasonló nagyágyú azonban sokat emelhetne a versenyek színvonalán, és talán reklámnak is többet érne, ha a Dakar helyett, ahol gyakorlatilag eltűnt a konkurencia, olyan sorozatban bizonyítana a német gyártó, ahol valódi versenytársakkal kell szembenézni.