A Fiat luxusautó-választékának bővítését tervezi, méghozzá lefelé: az új modell úgy három év múlva érkezik, és nagyjából akkora lesz, mint egy A4-es Audi.
A Maserati 1981-ben mutatta be az első Biturbót, amely drasztikus váltás volt a korábbi évek kőkemény sportkocsijaihoz képest. Lényegében egy kényelmes, hétköznapi szedán volt egy BMW-nél alig sportosabb formákkal, de igen modern, brutális erejű – 180-280 lóerős –, hathengeres motorokkal. A következő 13 évben ezt a típust variálta a cég szinte vég nélkül, ami majdnem a hírnevébe került, bár az eladások valóban megsokszorozódtak. Most állítólag hasonló lépésre készülnek a márka vezetői: mivel a 2012-re ígért Quattroporte jóval nagyobb lesz, mint a jelenlegi, bőven marad hely egy kisebb modellnek.
A tervezők állítólag ugyanazokat az alapokat használják a kisebbik Maseratihoz, amelyekre az Alfa Romeo következő csúcsmodellje is épül. Ahogy szellemi elődjeit, ezt a modellt is hátsókerék-hajtással és igen erős turbómotorokkal kínálják majd, bár a Biturbo nevet aligha hasznosítják újra, inkább valami dallamosabb, vonzóbb típusjelzést használnak majd. Egy ilyen kisebb modellel betömhetik a lyukat a Fiaton belül egy részleget alkotó Alfa és Maserati kínálata között.
A becslések szerint a 2013-ban bemutatkozó modell ára 55 és 100 ezer euró között lesz majd, és évi 10–20 ezer példány készülhet belőle.