Új turbómotorok a Volvónál

2010.09.02. 08:02

Az S60-ban és a V60-ban jelenik meg rövidesen az 1,6 literes turbómotor, kétféle teljesítménnyel.

A Volvónál GTDi-nek hívják a technológiát, ami félrevezető lehet: a D itt nem a dízel rövidítése, hanem a közvetlen befecskendezésé, amelyet elsősorban a fogyasztás csökkentése érdekében vetettek be, ahogy a turbófeltöltést, és a motorhoz kapcsolható stop-start rendszert is. A gyengébbik változat, a T3-as adatai is ígéretesek: 150 lóerőt és 240 Nm-es csúcsnyomatékot adhat le, azaz ez a motor is bőven elég egy kétliteres szívómotor kiváltására. A T4 viszont a régi öthengeres turbómotor alapkivitelének helyére érkezik. A csúcsteljesítménye 180 lóerő 5500-as fordulatszám mellett. A maximális nyomatéka állandó üzemben ennek is 240 Nm, ami 1600-as és 5000-es fordulatszám között végig rendelkezésre áll, de ez rövid időre 270 lóerőre növekszik, hirtelen padlógázas gyorsítások alkalmával.

A fogyasztásra vonatkozó konkrét adatokkal egyelőre adós a Volvo, csak annyit mondtak, hogy az azonos teljesítményű, korábban használt benzinmotorokhoz képest mind a fogyasztás, mind az emisszió nagyjából 20%-kal csökken az új motorok révén. Mindkét motort hatfokozatú kézi váltóval párosítják, bár a T4-eshez rendelhető lesz a szintén hatsebességes Powershift automata.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.