Rálicitál az Audira a Mercedes. Ingolstadtban éppen benzines négyhengerest szerelnek nagy bálnájuk orrába, de a stuttgartiak állítólag továbbmennek: a C osztályból ismert 2,2 literes négyhengeresre bíznák presztízslimuzinjuk hajtását. Ha minden igaz, két hét múlva, a Párizsi Autószalonon be is mutatják, hogyan fest az eredmény.
Műszakilag nem kihívás belógatni a 204 lóerős motort az S osztály motorterébe, és valószínűleg a rezgéseket is le tudják fojtani a mérnökök olyan szintre, hogy ne legyen zavaró az alacsony hengerszám a luxuslimuzinban. Ha a zajkibocsátást is el tudják szigetelni az utastértől, már csak a kívülről hallható kerregés válhat kínossá a spórolós Mercedes-tulajdonos számára.
Nem titok, hogy az emissziós előírások kényszerítik a stuttgartiakat erre a lépésre. Az Audi jelenlegi A8-asai között 159 g/km a szén-dioxid-kibocsátás alsó határa. Ennél jelentősen alacsonyabb értékre képes az 500 Nm nyomatékú négyhengeressel szerelt S osztály – állítják a mérnökök. Ehhez persze szükség van az okos hétsebességes 7G-Tronic váltóra és a stop-start rendszerre is.
Ha igaz a pletyka, még idén elérhető lesz a traktormotoros limuzin, de később akár a CL-ben is megjelenhet a négyhengeres.