Tanulmányautónak hívja a Ford a Párizsi Autószalonon bemutatásra váró Focus ST-t, de nem valószínű, hogy sokat fog változni a sorozatgyártásig. 2012-re várható a direktíváknak megfelelően környezettudatosra idomított forró ferdehátú, addig meg kell elégednünk a bronzszínű ötajtós fényképeivel.
A legjelentősebb változás az elődhöz képest a kétliteres, turbós EcoBoost motor, amely négy hengerrel is nagyobb csúcsteljesítményre képes, mint az eddigi kettőfeles öthengeres. Sokan siratják a páratlan hengerszám akusztikus produkcióját, bár szerintünk nem volt annyira felejthetetlen élmény. A környezettudatosság szellemében megalkotott új négyhengeres kerek 250 lóerőt tud, ami feltehetően elég lesz arra, hogy gyorsabb legyen a kifutó modellnél, de ha igazak a pletykák, és nem lesz RS változat a 2011-es Focus-ból, csúcsváltozatnak mindenképpen visszalépés.
Agresszivitás szempontjából is valahol az eddigi ST és RS változatok között keresi az utat az új csúcs-Focus, ami megerősíti feltevésünket, hogy ennél mérgesebb változatot nem várhatunk. Egyedül az amerikaiak örülhetnek, hiszen eddig az USA-ban nem árulták a hotheccset, az új, globális platformra épített Focusból viszont szállítanak majd a tengerentúlra is.