Újra van Porsche Speedster
Stuttgartban időről időre előkerül ez a klasszikus karosszériaforma – ezúttal a 911 aktuális generációja adta az alapot.
Ezúttal a Porsche Exclusive részleg megalapításának 25. évfordulójára építették meg az új Speedstert, amely lényegében a kabrió 911-es jelentősen módosított változata. A leglátványosabb eltérés az összecsukott vászontető fölé illeszkedő, kétpúpú műanyag idom – az összes korábbi névrokon ismertetőjegye –, de az új első lökhárító, a 6 centivel alacsonyabb és laposabb szögű szélvédő, illetve a Carrera 4-ről származó, 44 mm-rel szélesebb hátsó sárvédőidomok is segítenek jellegzetessé tenni a látványt. A 3,8 literes motor a 911 GTS-ből származik, és 408 lóerős, azaz 23 lóerővel erősebb, mint a széria Carrera S motorja. A hathengereshez hétfokozatú, dupla kuplungos PDK automata váltó illeszkedik. Az autóba ezenkívül a Porsche aktív csillapítású futóműve (PASM) és kerámiatárcsás fékrendszere (PCCB) is szériafelszerelésként kerül be.
Elődjeihez hasonlóan ez a Speedster is limitált mennyiségben lesz elérhető: az első, 1953-ban bemutatott generáció tiszteletére, amely még a 356-os alapjaira épült, összesen 356 példányt épít a Porsche Exclusive, darabonként 201 ezer eurós, azaz valamivel több, mint 56 millió forintos áron.