Nem csak üres pletyka volt, a svábok komolyan ráfeküdtek az emissziócsökkentésre. A sokatmondó S 250 CDI BlueEFFICIENCY típusjelzést egy 2,2-es négyhengeres dízellel szerelt luxuslimuzin hordja.
Fölösleges lenne élcelődni azon, milyen élményt nyújthat egy négyhengeres, gázolajjal hajtott batár, hiszen Stuttgartban nyilván megszüntették a kellemetlen mellékhatásokat, többek között az újdonságnak számító elektronikus vezérlésű motortartó bakok segítségével. Az 500 Nm-es nyomaték a 204 lóerős teljesítménnyel együtt pedig bizonyára kellő dinamikával mozgatja a súlyos kasztnit, erről tanúskodik a 8,2 másodperces gyorsulási adat, illetve a 240 km/h-s végsebesség is.
Érdekesebb kérdés, hogy a hengerszám csökkentése nélkül nem lehetett-e volna elérni az 5,7 literes fogyasztási, valamint 149 grammos emissziós értéket. Az ingolstadti konkurencia a hasonló méretű A7-esben hamarosan kapható három literes V6-os TDI-jére 130 gramm alatti szén-dioxid-kibocsátást ígér.
A Mercedes új, három literes dízele nyilvánvalóan jobban illik a méretes S osztályhoz, de az átdolgozott 3,5 literes benzines V6-os, illetve az S500 dupla turbós V8-as még megfelelőbb motor egy reprezentatív limuzinhoz. Viszont sokat segíthet a stuttgartiaknak a flottaátlag kényszerített leszorításában, ha akár csak pár darabot is el tudnak sózni a legspórolósabb változatból.