Akkumulátor a motorháztetőben?
A Volvo új kutatása a karosszéria elemeiben tárolná az elektromos energiát. Így elvileg 15%-kal könnyebbé tehetnék a villanyautókat.
Az ötlet kiváló, de egyelőre pusztán elméletben létezik – a svéd autógyár, és partnerei, kilenc vállalat és az Imperial College of London – azonban szívesen foglalkoznának vele. Az alapkutatáshoz mintegy 3,5 millió euróra volna szükség, amit a kutatók egyelőre az Európai Uniótól várnak. Az elképzelés az, hogy egy szokatlan szénszál-üvegszál-szénszál szendvicsben tárolnák az elektromos energiát, és ebből gyárthatnák az autó egyes alkatrészeit, például a motorháztetőt vagy az ajtókat burkoló lemezeket. Arról egyelőre nem tudni, hogy ezzel az eljárással milyen mennyiségű elektromos energia tárolható, de a lehetőség, hogy a súlyos akkumulátorokat egy ilyen könnyű megoldással helyettesíthetnék, meglehetősen vonzónak tűnik.
A szériagyártás persze beláthatatlanul messzinek tűnik, legalábbis egyelőre: csak az alapkutatás vagy három évet venne igénybe, és ez csak arra elegendő, hogy a gyakorlatban is feltérképezzék a megvalósíthatóság korlátait. Azt persze nem garantálja semmi, hogy az akkumulátorként használható műanyaglemez végül autóipari szempontból bizonyul hasznosnak. Elképzelhető, hogy a hordozható számítógépek vagy a mobiltelefonok piacát formálja át, miközben az autóipar túl drágának ítéli majd, és más irányba folytatja a fejlesztést.