Német nagyvállalatok menedzserei körében már nem sikk benzinzabáló, rengeteg széndioxidot kibocsátó autókon furikázni: többségük a kevésbé hivalkodó, egyúttal a környezetet kevésbé terhelő szolgálati kocsiba ült át az utóbbi időkben.
Ez különösen az RWE energetikai konszern első emberének eshetett nehezére. Jürgen Grossmann kétméteres testmagasságához száznegyven kilogramm párosul. Eddigi Mercedes 500 SEL-je helyett a főnök újabban egy szerény E osztályos Mercivel furikázik, amelyben nemigen tudja kinyújtani a lábait, a fejét csaknem beüti a tetőkárpitba. Az új autó azonban „mindössze” 199 gramm széndioxidot bocsát ki kilométerenként. Ezzel Grossmann példát mutat az RWE új politikájára, melynek egyik fontos része a konszern szolgálati autóflottájának lecserélése környezetkímélőbb járművekre.
Az RWE nincs egyedül e téren. Mint a Der Tagesspiegel című berlini lap írta, a Deutsche Telekom elnöke sem a legnagyobb BMW-vel jár, hanem beéri a jóval szerényebb 530d GT3.0 típussal. Ennek CO2-emissziója 173 gramm kilométerenként.
A két nagy német konszern főnökeinek példája ragadós: sajtóhírek szerint hamarosan flottaváltás következik a Siemens, a Bayer és az Eon háza táján is. A főnökök érzik, hogy a kényes témát jelentő szolgálati kocsik terén példát kell statuálniuk.
A legtöbb német vállalatnál immár tabunak számítanak a légkört súlyosan szennyező, hivalkodó sport- és terepjáró autók. A Telekomnál az elnökség több tagja követte Obermann példáját: nyolc főnök közül hárman olyan kocsiba ültek át, amelynek széndioxid-kibocsátása kevesebb, mint 190 gramm. Az RWE-nél az igazgatótanács tagjai eddig S osztályos Mercedes autókkal jártak - jövő hónaptól kezdve be kell érniük E osztály nyújtotta kényelemmel.
A nagyvállalatok flottáinak profilváltása lépéskényszerbe hozza a német autógyárakat. A Németországban évente forgalomba helyezett új gépkocsiknak több mint a fele cégautó, tíz szolgálati jármű közül pedig nyolc német gyártmány. Az Audi, a BMW és a Mercedes a legtöbb pénzt a prémiumosztályú autókkal keresi - írta a Handelsblatt.
A Deutsche Telekom vezetősége által a szolgálati autókra megszabott új környezetvédelmi feltételeknek a három márka luxusautói közül csupán kettő tesz eleget: a BMW 7-es sorozat dízel változata, valamint az Audi A8 takarékosabb, háromezer köbcentis motorral szerelt modellje.