Sokkal komolyabb autónak adják az egykori ralilegenda nevét, mint eredetileg tervezték.
Nemrég még úgy volt, hogy az Audi A1-es sportváltozata kapja az S1 jelzést, de miután a gyártó kellemetlen felhangú kritikákat kapott, a 185 lóerős, fronthajtású kiskocsit inkább 1.4 TFSI néven mutatják be Párizsban. Az S1 kódot ugyanis a legendás Quattro legerősebb, kifejezetten versenycélra fejlesztett, rövid változata viselte, és sokan úgy vélték, egy elsőkerék-hajtású, mérsékelten sportos kiskocsin groteszkül mutatna. Ez azonban nem jelenti, hogy az Audinál lemondtak volna a régmúlt felidézésének lehetőségéről.
Ha a svéd sajtóból származó pletykák igaznak bizonyulnak, az S1 jelzést az az autó viselheti majd, amelyet az Audi szabvány névadási sémája alapján RS1-ként kellett volna bemutatni. Ebbe a modellbe állítólag már összkerékhajtás kerül, és egy 270 lóerős turbómotor hajtja majd. Ha minden igaz, nem is kell túl sokat várni rá: állítólag már jövő ilyenkor, a Frankfurti Autószalonon leleplezik. Az igazi persze az volna, ha WRC változat is készülne, és az Audi kiállna a Citroen, a Ford, illetve a Mini ellen, de erre viszonylag kicsi az esély, hiszen az Audi jelenleg a hosszú távú sportkocsiversenyekre és a német túrakocsi-bajnokságra költi autósportra fordítható keretét, és ezekben a versenyágakban eléggé sikeres is.