Egy Skoda, ami nem büdös
Minden autómárkának meg kell mutatnia, hogy óvja a környezetet, ha csak képmutatásból is. Ezt érezzük az Octavia Green E Line tanulmány láttán is: bár egyelőre csaknem teljesen alkalmatlan a hétköznapi közlekedésre, a Skodának is készítenie kellett egy villanyautót.
Külsőre nincs nagy különbség egy széria Octavia kombihoz képest – lényegében az érdekes keréktárcsákon és a fekete, napelemeket tartalmazó tetőn kívül egy az egyben ugyanaz, mint a sorozatgyártású típus - csak a hajtáslánc és a műszerek mások. A benzintartály helyett egy 26,5 kWh kapacitású Li-ion akkumulátort szereltek be, az autó orrában pedig egy 116 lóerős villanymotor dolgozik. Az autó 12 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, ami jó átlagos érték, és még a 135 km/h-s végsebesség is elfogadható – a német autópályákon kívül másutt amúgy sem szabadna gyorsabban haladni – az egyetlen probléma a szokásos alacsony hatótáv: egy töltés ideális esetben 140 km-re elegendő, ami a hosszú töltési idő miatt komoly gátja a hosszabb kirándulásoknak.
Mindebben persze nincsen semmi újdonság, és a Skoda még csak szériagyártást sem tervez, csupán néhány tucat Green E-t készítenek, hogy tanulmányozhassák az elektromos hajtás működését. Viszont most már a Skoda is elmondhatja, hogy aktívan foglalkozik a környezetbarát műszaki megoldások fejlesztésével, még ha a valós termékekben ennek kevés jele is mutatkozik.