Dél-Korea letiporja az európai autóipart?

2010.10.06. 15:51

Megszűnnek a védővámok, a koreai autók akadály nélkül áraszthatják el Európát. Leginkább a Fiat rettegett a lépéstől.

Ma Brüsszelben aláírták az EU és Dél-Korea közti szabadkereskedelmi egyezményt. Ennek értelmében az Unió és a távol-keleti ország egymás felé öt év alatt leépíti az importvámokat és más, vámjellegű akadályokat. A lépéstől elsősorban az olcsó tömegmárkáknak van félnivalójuk, így könnyen csökkentheti a Fiat, a VW csoport, azon belül is a Seat márka, az Opel, a Peugeot és a Ford eladásait, hiszen a Hyundai és a Kia, illetve a GM érdekeltségű Daewoo, amelyet manapság Chevrolet néven ismerünk, valószínűleg jelentősen csökkentheti egyes típusai árait. Nyilván nem véletlen, hogy az egyezmény legnagyobb ellenzője Olaszország volt, ahol az autóipar nagyrészt az európai piacból, azon belül is az olcsóbb modellek vásárlóiból él.

Bizonyos autógyárak számára ugyanakkor piacot hozhat a döntés, hiszen Dél-Korea is megszünteti a vámokat. Ez elsősorban a prémiummárkáknak, így az Audinak, a BMW-nek, a Mercedesnek, a Jaguarnak és a Volvónak jöhet jól – a termékeik eddig ugyanis csaknem eladhatatlanok voltak a távol-keleti országban a gigászi vámtételek miatt. Emellett az sem lehetetlen persze, hogy az európai tömeggyártók is betörhetnek Dél-Koreába és kicsíphetnek egy kisebb szeletet a hazai gyártók uralta piacból.