Hat év után ismét beindulnak a gyártósorok az egykori Rover gyártelepen: a kínaivá lett MG visszatér Európába.
Az első típus, amelyet bemutatnak Európában is, az MG6 lesz, amely a gyártó szerint minőségben abszolút összemérhető a Skoda Octaviával vagy a Ford Mondeóval. Az új, ötajtós MG, amely a kompakt kategória felső széléhez tartozik, Nagy-Britanniában, ahol összeszerelik, 16 és 20 ezer font, azaz átszámítva 5 és 6,2 millió forint közti áron kerül majd piacra. A típus így csak kis részben tekinthető európainak, hiszen az alkatrészek jelentős része Kínából érkezik. Az MG anyavállalata, a Shanghai Automotive persze abban reménykedik, hogy a hosszú szünet ellenére a patinás márkanév akár évi több tízezer autó eladását teszi majd lehetővé. Később állítólag még bővül is a kínálat az MG6 szedán változatával és két kisebb, városi autóval.
Az offenzíva néhány hét múlva indul, amikor az egyik kisebb brit autókiállításon közszemlére teszik az MG6 egy példányát, de a piaci bevezetés már 2011-re marad. A kezdőpont értelemszerűen Nagy-Britannia, hiszen itt sokkal erősebb az MG márka jó híre, mint bárhol másutt Európában, de ha a szigeteken beindul az üzlet, akkor jöhet Európa többi része. Valójában mi is nagyon kíváncsiak vagyunk az új típusra, hiszen ez már új konstrukció, amelyet részben angol, részben kínai mérnökök terveztek. Azt a Shanghai Automotive brit részlegénél sem tagadták, hogy a kínai gyártónál egyelőre hiányzik a kellő szakértelem és tapasztalat egy új típus önálló előállításához, viszont az MG-Rover egykori mérnökeinek egy része – vagy 330 fő – most a kínaiakat segíti.