Nissanból lesz az új Smart

2010.10.07. 07:06 Módosítva: 2010.10.07. 07:06

Az ötajós ForFour utódja Indiából érkezhet, méghozzá alig több, mint egy év múlva. Ennél talán igényesebb megoldást vártunk volna, de az idő sürgeti a márkát: egy modellből képtelen eltartani saját magát.

A Mercedes és a Renault–Nissan szövetség közti együttműködés létrejöttéről már rég tudunk, de a konkrét tervekről eddig nem beszélt egyik fél sem – mostanáig. Azt persze sejteni engedték, hogy a Smart és a Mercedes kisautói, illetve néhány Renault városi modell közös alapokra épül majd, de hogy kitől jön a technika, és mit építenek rá, az nem volt világos. Most azonban elárulták, hogy melyik lesz az első közös típus, sőt, még két előzetes képet is összetákoltak némi képmanipulációval.

Lényegében az eredeti ForFourt támasztják fel, azzal a különbséggel, hogy ezúttal nem a Mitsubishi Coltot építik át, hanem a Nissan Micrát. Az autó orrának és farának módosításával próbálnak önáló karaktert kölcsönözni az átcímkézett kisautóknak, de így sem merik egy piacon forgalmazni mind a kettőt. A Smart így csak Észak-Amerikában lesz kapható, ahol a Micrát nem forgalmazzák – ami érthető is, hiszen a Smart épp Észak-Amerikában bukott meg a ForTwóval. A kétszemélyes törpeautót, amely ugyan takarékos, de túl szűk, és szinte szerelhetetlen, gyakorlatilag már senki nem veszi odaát, mióta fény derült a hibáira. Épp ezért kell egy másik, nagyobb, célszerűbb jármű, hogy megtarthassák a piacot. Erre pedig tökéletes a Micra, hiszen amerikai mércével is elfogadható méretű, egyszerű, olcsó, praktikus, és ami a lényeg, nagyrészt kész van, tehát 15 hónapon belül a kereskedésekben lehet.

A Renault és a Smart persze sokkal többet tervez hosszabb távon: közös fejlesztésű modelleket a kiskocsi szegmensben – összesen vagy négy kategóriában. Ezekre azonban minimum három évet kell várnia a közönségnek, mivel a legjobb esetben is ennyi idő kell egy autó kifejlesztéséhez, és még épp csak elkezdte a munkát a közös tervezőcsapat.