Összebútorozik a Saab és a Volvo?
Az egykori nagy riválisok most néhány probléma közös megoldását keresik. Első lépésként a kabriók gyártását vonná össze a két gyártó.
Bár Svédországban egykor egymás legkomolyabb ellenfelei voltak, mára mind a Saab, mind a Volvo hasonló sorsra jutott. Miután eltanulták, amit el lehetett, amerikai anyavállalataik – a Saab a GM, a Volvo a Ford leányvállalata volt korábban – megszabadultak mindkét márkától. Bár a Volvo mögött a tőkeerős kínai Geely áll, a Saabot pedig szinte anyagi háttér nélkül próbálja talpra állítani a holland Spyker vezetése, mindkét cég ugyanazokkal a problémákkal néz szembe: nyereségessé kell tenniük a működésüket és meg kell alapozniuk a hosszú távú túlélésüket – így természetes, hogy egymással is keresik a kapcsolatot.
Elsőként a kis mennyiségben készülő nyitott modellek gyártását költöztethetik egy helyre. A Volvónak ugyanis meglehetősen korszerű gyára van erre a célra Uddevalában, amely azonban kis kihasználtsággal működik: tavaly 21 ezer C70-es készült itt a lehetséges 40 ezer helyett. A Saab szintén kis mennyiségben készíti a 9-3 kabriót, kényszermegoldásként a trollhattani üzem egyik csarnokában, miután nem volt pénz továbbra is kiadni a gyártást egy külső cégnek. A két gyártósor egy helyre költöztetésével mindkét fél jól járhat: a Volvo kihasználhatná a gyárát, a Saab pedig talán még olcsóbban jutna az autókhoz, mint most, hogy saját maga intézi a gyártást.